Akoestische oplossingen in uw zaak
Geluid is een belangrijk element in de totaal beleving van uw horeca onderneming. Toch wordt dit vaak niet meegenomen in het project of als eerste op bezuinigd. Het effect van akoestiek op een zaak wordt veelal onderschat. Een lange nagalmtijd kan dan ook verderfelijk zijn voor uw zaak.
Veel klanten willen rustig van hun eten genieten en een normaal gesprek aan tafel voeren. Het is dan ook niet vreemd dat een rumoerige ruimte als vervelend wordt ervaren. De beleving van een dinsdagmorgen of een vrijdagavond kan een wereld van verschil zijn. Uit onderzoek is tevens gebleken dat het niveau van het achtergrondgeluid impact heeft op de intensiteit van de smaak en de waargenomen knapperigheid van het voedsel1.
Hoe verhelp ik deze akoestische problemen?
In een doorsnee restaurant heb je al gauw te maken met veel harde oppervlakten en grote ruimtes. Denk hierbij aan tafels, stoelen, hoog plafond, de bar, ramen,etc… Dit zorgt voor veel geluid weerkaatsingen waardoor de nagalm tijd erg lang is. Een eenvoudige methode om de nagalmtijd te verminderen is gebruik maken van geluidsabsorberende materialen (Hoe dikker het materiaal, hoe betere geluidsabsorptie). Hierbij kunt u denken aan Akotherm by Merford en Flamix by Merford. Deze panelen zijn eenvoudig te bevestigen aan de wand en plafond.
Flamix by Merford is een akoestisch paneel gemaakt van geluidsabsorberend melamineschuim. Het paneel voorkomt vervelende geluidsreflecties en nagalm in het midden- en hoogfrequente gebied.
Akotherm by Merford is een geluidsabsorberende materiaal gemaakt van polyesterwol.
Naast losse panelen is een maatpakket, ook mogelijk. Hierin wordt een esthetische en akoestische oplossing gezocht voor uw zaak. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met info@sapoproducts of bellen naar 0183 63 10 27.
1http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0950329310001217_rdoc=1&_fmt=high&_origin=gateway&_docanchor=&md5=b8429449ccfc9c30159a5f9aeaa92ffb